martes, 16 de junio de 2009

NORMATIVA BATXILLERAT I TIPUS

Proporcionar a l’alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que li permeti desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència. Així mateix, ha de capacitar l’alumnat per accedir a l’educació superior.

* Llengua catalana, vehicular i d’aprenentatge.

* Possibilitat d’impartir matèries en llengües estrangeres.

* Preparació especialitzada a l’alumnat d’acord amb les seves perspectives i interessos de formació o per a la incorporació a la vida activa.

* Afavorir la capacitat d’aprendre per si mateix, per treballar en equip, per aplicar els mètodes d’investigació apropiats i per seguir formant-se al llarg de la vida.

* Capacitat d’expressar-se correctament en públic.

* Ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.

* Cursos: 1r i 2n.

* Amb matèries comunes, de modalitat i optatives.

o Modalitats

+ Arts: -Via arts plàstiques, disseny i imatge. -Via arts escèniques, música i dansa.

+ Ciències i tecnologia.

+ Humanitats i ciències socials.

* Acció tutorial i orientació.

* Autonomia pedagògica i organitzativa dels centres.

* Règims presencial i no presencial.

• Competències bàsiques a l'educació bàsica.

* Competències generals.

* Competències específiques de cada matèria.

* Competències genèriques dels estudis superiors.

Per definir els continguts i criteris d’avaluació de les diverses matèries es considerarà l’aportació que cadascuna fa per a l’assoliment de les competències del batxillerat. Aquestes competències poden ser generals o específiques.

Les competències generals, en coherència amb les competències bàsiques de l’educació obligatòria, són:

* Competència comunicativa.

* Competència de recerca.

* Competència de tractament de la informació.

* Competència digital.

* Competència personal i interpersonal.

* Competència de coneixement i interacció en el món.

Les competències específiques de cada matèria recullen els aspectes propis i característics de cada matèria, com la creativitat, l’experimentació, la voluntat estètica…

Matèries comunes

* Llengua catalana i literatura I i II

* Llengua castellana i literatura I i II

* Llengua estrangera I i II

* Educació física

* Filosofia i ciutadania

* Ciències per al món contemporani

* Història de la Filosofia

* Història

* Religió (voluntària)

Matèries de modalitat

• S’han de cursar un mínim de sis, cinc de la pròpia modalitat.

Treball de recerca

• És individual. La presentació i exposició oral es fa habitualment en el segon curs.

Matèries optatives

* Són proposades pel centre educatiu.

* S’han d’encabir el el marc horari de les matèries de modalitat.

* S’ha d’oferir una Segona llengua estrangera, l’Estada a l’empresa i la Psicologia i sociologia.

ARTS
Via imatge, arts plàstiques i Via música, dansa i arts disseny: escèniques:

* Cultura audiovisual • Anàlisi musical I i II

* Dibuix artístic I i II • Anatomia aplicada

* Dibuix tècnic I i II • Arts escèniques

* Disseny • Cultura audiovisual

* Història de l'art • Història de la música i de la dansa

* Tècniques d'expressió • Llenguatge i pràctica musical gràficoplàstica • Literatura universal

* Volum • Literatura catalana

• Literatura castellana
CIÈNCIES I TECNOLOGIA HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS

* Biologia I i II • Economia

* Ciències de la Terra i del medi • Economia de l’empresa I i II ambient I i II • Geografia

* Dibuix tècnic I i II • GrecIi II

* Electrotècnia • Història de l’art

* Física I i II • Història del món contemporani

* Matemàtiques I i II • LlatíIi II

* Química I i II • Matemàtiques aplicades a les

o Tecnologia industrial I i II ciències socials I i II

+ Literatura universal

+ Literatura catalana

+ Literatura castellana

L’avaluació ha de ser continuada i diferenciada per matèries. Qualificacions numèriques, de 0 a 10.
Promoció:

Pas de primer a segon curs:

* Aprovant totes les matèries.

* Amb avaluació negativa en dues, com a màxim.

Amb avaluació negativa en tres o quatre matèries: accés condicional a segon, podent cursar dues o tres matèries de segon.

Més de quatre matèries suspeses → repetició de curs complet.

En el segon curs no hi ha repetició de curs complet, només recuperació de les matèries suspeses.

Totes les matèries aprovades → TÍTOL DE BATXILLER

No hay comentarios:

Publicar un comentario