Proporcionar a l’alumnat formació, maduresa intel·lectual i humana, coneixements i habilitats que li permeti desenvolupar funcions socials i incorporar-se a la vida activa amb responsabilitat i competència. Així mateix, ha de capacitar l’alumnat per accedir a l’educació superior.
* Llengua catalana, vehicular i d’aprenentatge.
* Possibilitat d’impartir matèries en llengües estrangeres.
* Preparació especialitzada a l’alumnat d’acord amb les seves perspectives i interessos de formació o per a la incorporació a la vida activa.
* Afavorir la capacitat d’aprendre per si mateix, per treballar en equip, per aplicar els mètodes d’investigació apropiats i per seguir formant-se al llarg de la vida.
* Capacitat d’expressar-se correctament en públic.
* Ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
* Cursos: 1r i 2n.
* Amb matèries comunes, de modalitat i optatives.
o Modalitats
+ Arts: -Via arts plàstiques, disseny i imatge. -Via arts escèniques, música i dansa.
+ Ciències i tecnologia.
+ Humanitats i ciències socials.
* Acció tutorial i orientació.
* Autonomia pedagògica i organitzativa dels centres.
* Règims presencial i no presencial.
• Competències bàsiques a l'educació bàsica.
* Competències generals.
* Competències específiques de cada matèria.
* Competències genèriques dels estudis superiors.
Per definir els continguts i criteris d’avaluació de les diverses matèries es considerarà l’aportació que cadascuna fa per a l’assoliment de les competències del batxillerat. Aquestes competències poden ser generals o específiques.
Les competències generals, en coherència amb les competències bàsiques de l’educació obligatòria, són:
* Competència comunicativa.
* Competència de recerca.
* Competència de tractament de la informació.
* Competència digital.
* Competència personal i interpersonal.
* Competència de coneixement i interacció en el món.
Les competències específiques de cada matèria recullen els aspectes propis i característics de cada matèria, com la creativitat, l’experimentació, la voluntat estètica…
Matèries comunes
* Llengua catalana i literatura I i II
* Llengua castellana i literatura I i II
* Llengua estrangera I i II
* Educació física
* Filosofia i ciutadania
* Ciències per al món contemporani
* Història de la Filosofia
* Història
* Religió (voluntària)
Matèries de modalitat
• S’han de cursar un mínim de sis, cinc de la pròpia modalitat.
Treball de recerca
• És individual. La presentació i exposició oral es fa habitualment en el segon curs.
Matèries optatives
* Són proposades pel centre educatiu.
* S’han d’encabir el el marc horari de les matèries de modalitat.
* S’ha d’oferir una Segona llengua estrangera, l’Estada a l’empresa i la Psicologia i sociologia.
ARTS
Via imatge, arts plàstiques i Via música, dansa i arts disseny: escèniques:
* Cultura audiovisual • Anàlisi musical I i II
* Dibuix artístic I i II • Anatomia aplicada
* Dibuix tècnic I i II • Arts escèniques
* Disseny • Cultura audiovisual
* Història de l'art • Història de la música i de la dansa
* Tècniques d'expressió • Llenguatge i pràctica musical gràficoplàstica • Literatura universal
* Volum • Literatura catalana
• Literatura castellana
CIÈNCIES I TECNOLOGIA HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS
* Biologia I i II • Economia
* Ciències de la Terra i del medi • Economia de l’empresa I i II ambient I i II • Geografia
* Dibuix tècnic I i II • GrecIi II
* Electrotècnia • Història de l’art
* Física I i II • Història del món contemporani
* Matemàtiques I i II • LlatíIi II
* Química I i II • Matemàtiques aplicades a les
o Tecnologia industrial I i II ciències socials I i II
+ Literatura universal
+ Literatura catalana
+ Literatura castellana
L’avaluació ha de ser continuada i diferenciada per matèries. Qualificacions numèriques, de 0 a 10.
Promoció:
Pas de primer a segon curs:
* Aprovant totes les matèries.
* Amb avaluació negativa en dues, com a màxim.
Amb avaluació negativa en tres o quatre matèries: accés condicional a segon, podent cursar dues o tres matèries de segon.
Més de quatre matèries suspeses → repetició de curs complet.
En el segon curs no hi ha repetició de curs complet, només recuperació de les matèries suspeses.
Totes les matèries aprovades → TÍTOL DE BATXILLER
martes, 16 de junio de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario